Retourinstructies

Wil je één of meer artikelen van je bestelling aan ons retourneren? Op deze pagina vind je alles over de drie verschillende opties om jouw bestelling te retourneren. Om jouw bestelling te retourneren geven wij jou 30 dagen bedenktermijn.

Je retourzending voorbereiden
Indien mogelijk, verzoeken wij je het product stevig te verpakken in de originele verpakking. Na het goed inpakken van het product is het belangrijk dat je het onderstaande retourformulier bijvoegt en aan de buitenkant van het pakket plakt. Op die manier weten wij precies dat de retourzending van jou komt. Na ontvangst van de retourzending zullen wij het aankoopbedrag naar je terug storten.

Je kunt ook het modelformulier herroeping gebruiken.

Het versturen van je retour
Voor het retourtransport van een artikel heb je de keuze uit drie opties:
– Je maakt gebruik van onze afhaalservice
– Je stuurt het artikel zelf retour met een pakketdienst
– Je brengt het artikel zelf terug

Hieronder zullen we deze drie opties verder uitleggen.

Optie 1: Gebruik maken van de afhaalservice
Het liefst halen wij jouw bestelling op met onze speciale retourservice. Op die manier is de kans op schade het kleinst. De kosten hiervan zijn 69,- en worden in mindering gebracht op het aankoopbedrag, dat wij na ontvangst van je bestelling retour storten. Stuur ons hiervoor een e-mail met jouw bestelnummer, het afhaaladres en een telefoonnummer waarop je goed bereikbaar bent. Wij zullen dan telefonisch met jou de afhaal inplannen. Voordat het pakket wordt opgehaald willen wij je vragen de retourzending voor te bereiden zoals hierboven beschreven staat.

Optie 2: Zelf retour sturen met een pakketdienst
Kleine pakketten kunt u eenvoudig zelf retour sturen. Dit kan via PostNL of DHL. De retourkosten zijn hierbij voor eigen rekening. Ter indicatie: PostNL rekent € 6,95 voor een pakket tot 100 x 50 x 50 cm en maximaal 10 KG. Bereid de retourzending voor zoals hierboven staat beschreven. De retourzending kun je sturen naar:

Yels.nl
T.a.v. Retouren
Langstraat 277
6691EE Gendt

Je kunt het pakketje dan naar een PostNL pakketpunt of DHL Parcelshop brengen. Hier kun je direct de verzendkosten afrekenen.

Het is voor ons belangrijk dat het pakket in goede conditie bij ons terug retour komt. Wij zijn niet aansprakelijk wanneer retour gestuurde producten beschadigd zijn of zoek raken. Om die reden vragen wij jou om altijd een verzendbewijs te vragen bij verzending. Yels.nl mag wettelijk gezien de schade in rekening brengen wanneer een product met schade retour is gekomen.

Optie 3: Terugbrengen naar onze showroom
Woon je bij ons in de buurt, dan kun je jouw bestelling natuurlijk ook altijd zelf naar ons retour brengen. Dit kan tijdens onze openingstijden. Bereid de retourzending voor zoals hierboven staat beschreven. Binnen 14 dagen storten wij het volledige aankoopbedrag naar je terug.

Retourkosten
Je bent zelf verantwoordelijk voor kosten van het retourneren van de zending. De drie mogelijke opties en bijbehorende (indicatieve) kosten hiervan vind je hierboven.

Zorgvuldig omgaan met de producten
Wij geven je altijd 30 dagen de tijd om jouw bestelling te retourneren. Gedurende deze 30 dagen bedenktijd is het belangrijk dat je zorgvuldig omgaat met de producten en verpakkingen. Bij eventuele montage is het belangrijk dat je het product weer demonteert. Let erop dat je zorgt dat een product niet beschadigt. In geval van schade die bij consumenten is ontstaan is Yels.nl namelijk wettelijk gerechtigd om hiervoor een schadevergoeding in te houden.